vrijdag 14 januari 2011

Tentkaart workshop (stap voor stap)


Vandaag is het de beurt aan mij en wil ik jullie graag laten zien hoe ik deze tentkaart heb gemaakt, aan de hand van een stap voor stap workshopje.



      

benodigdheden:


* design papier: 14cm bij 30cm - Kaisercraft Love Notes
* score-pal
* nestabilitie: Spellinders Classic Heart en de Classic Scalloped Heart
* dubbelzijdig tape
* visdraad
* hartjes ponsen
* crealies mallen
* Copic Markers


We nemen een vel papier van: 14cm bij 30cm, Het papier wat ik gebruikt heb is van Kaiser craft {loves notes}





Daarna maak je vouwlijnen op: 2cm, 4cm, 6cm en 18cm.





Daarna vouw je hem na voorbeeld hieronder





Daarna neem je de voorkant van je kaart, en daar snij je met je nestabilitie je voorkant uit, omdat het bijna Valentijn is, heb ik gekozen voor de Spellinders Classic Heart en de Classic Scalloped Heart






Dan gaan we nu verder met de voorkant. Ik snij altijd eerst de Scallop Heart uit.






Daarna pak ik mijn Classic Heart nestabilitie en leg ik er precies boven op ( dit is een precies werkje.. dus let goed op) daarna ziet het er zo uit:









Daarna neem je de voorkant weer van je kaart. En zet lijm aan de rand van het hart.(sorry dit is wat lastig te fotograferen.)






En daarna leg je je uitgestanste hart erover heen. Past precies!






Nu gaan we beginnen met de binnenkant. Als eerst ben ik wat hartjes gaan stempelen en stansen. Vervolgens gelijmd. Stukje visdraad ertussen gelegd, en dan nog de achterkant van het hartje erop. Zodat je aan 2 kanten het hartje ziet.











Daarna draai je de kaart om, en je plakt een strook dubbelzijdig tape boven het hart, vervolgens hang je daar je “hartjes” daar aan. Doormiddel van het visdraadje. Vervolgens plak ik er nog een stukje dubbelzijdig tape overheen. Voor de afwerking. Zo weet je zeker dat het stevig zit.











Zo dan is het meeste werk gedaan, en gaan we beginnen met het laatste klusje: je kaart sluiten, aan de onderkant van je kaart plak je een stuk dubbelzijdig tape, en die plak je op de andere kant van je kaart (zie foto)










Nu is je basis van je kaart klaar. Nu kan je eigenlijk al beginnen met het “pimpen” van je kaart. Ik heb gebruik gemaakt van dit lieve magnolia stempeltje. En bewerkt met de copics: Haar: E74, E43, E51 Huid: R02, E02, E00 Grijstinten: W5, W3,W1. Rozetinten: R85,R22,R21,R11 --> copics kun je hier bekijken
De grasstans is borderstans nr 13 van Crealies. Ook de kleine bloemetjes is de flowerstans nr 13 van crealies.









Ik hoop dat jullie wat aan mijn stap voor stap foto’s hebben gehad.
Mocht je nu geinspireerd zijn door mijn workshopje en ga je zelf aan de slag met een tentkaartje, laat dan vooral even een berichtje achter met je blog! Dat vinden we erg leuk en we komen graag even "virtueel"  kijken naar je uitwerking!


Veel succes,

Martine






4 opmerkingen:

  1. Wat een schatje. Martine: dank voor het plaatsen van de stap voor stap. ik wil m zeker eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een geweldig kaartje! die ga ik zeker maken! goede beschrijving top!

    BeantwoordenVerwijderen