maandag 12 augustus 2013

Winkelen bij Scrapdelight

Goedemorgen allemaal,

Vandaag een bericht over het winkel bij Scrapdelight.
Vele weten hopelijk wel dat Scrapdelight een winkel heeft in Nieuwegein, waar je 6 dagen per week terecht kunt om scrapbook spullen te shoppen. Uiteraard kun je ook bij ons terecht voor je Mixed Media en stempel benodigdheden.

Onze openingstijden zijn:
maandag en dinsdag van 13.00 tot 17.00
woensdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00
zaterdag van 09.30 tot 17.00

Op zondag zijn wij gesloten en ook hebben we geen vaste koopavond.
Via onze website www.scrapdelight.nl kun je wel uitzonderingen zien, zoals 13 oktober. Dan hebben wij koopavond.


Maar ik wil het vooral even hebben over onze online winkel, waar je 24/7 terecht kunt om al het moois en nieuw op scrapbook gebied te bekijken. Uiteraard geldt ook hier dat je in onze online winkel ook terecht kunt voor stempel en Mixed Media benodigdheden. De meeste bekende merken voeren we wel.

We krijgen echter nog geregeld vragen over ons order proces, zoals ook deze morgen.
Klanten bestellen en kiezen voor IDeal, maar worden niet meteen naar IDeal doorverwezen.
Of de order dan wel gelukt is? Het antwoord is JA.
Ons order proces op scrapdelight.nl werkt alleen iets anders.


Met zowel een winkel als een online winkel, hebben we gemerkt dat het lastig is om voorraad 100% up-to-date te houden. Je komt vaak niet voor even vijf minuten bij ons in de winkel, de meeste klanten lopen rustig rond, drinken een kopje thee of koffie en verzamelen vervolgens spullen in hun mandje.
Eigenlijk net als wat de online klanten doen. Alleen zolang een winkelende klant het mandje niet laat afrekenen, is de voorraad niet up-to-date. Immers kan de online winkel alleen weten wat andere online winkelende klanten in hun mandje hebben zitten, maar niet wat winkelende klanten in Nieuwegein aan het verzamelen zijn.

Daarom hebben wij een tussenstap gebouwd. Want vooral op drukke dagen hebben we gemerkt dat bepaalde producten soms - vooral bij mensen die een workshop volgen bij Scrapdelight - de hele dag in een mandje liggen te wachten tot het afreken moment. Wanneer dit een popualair product is of misschien wel de laatste, lijkt het online alsof het product nog beschikbaar is. Maar als het in een mandje van een klant ligt, is het feitelijk niet meer het geval.

Onze tussenstap zorgt er voor dat je als klant nooit meer hoeft te betalen voor een product dat wij niet kunnen leveren. De tussenstap geeft ons de mogelijkheid je order eerst te verzamelen en in te pakken. Daarna factureren wij ALLEEN wat daadwerlijke op voorraad is en inmiddels voor jou in een pizzadoos zit. Indien je voor Paypal of IDeal hebt gekozen, krijg je bij het factureren niet alleen de factuur, maar ook de link om je door te zetten naar het betaalsysteem.

Hoe dit er uit ziet in praktijk - een kijkje achter de schermen.

Het is dinsdagavond 20.15 en je hebt een bestelling geplaatst bij Scrapdelight in de online winkel.
Woensdagmorgen na 09.00 beginnen wij met het printen van de orders, gevolgd door het verzamelen van deze orders. De collega's lopen ieder een aantal orders, die verzameld worden in mandjes.
Vervolgens kijkt een andere collega de order na; heeft de collega eerder alles netjes gepakt, zijn het de goede producten? Indien de order afgerond is, wordt deze gefactureerd aan de klant en gaat de order naar het magazijn. In het magazijn wordt de bestelling ingepakt, wordt de factuur toegevoegd en vermelden we op de doos om welke klant het gaat en met welk factuurnummer.

De klant krijg vervolgens van ons een e-mail met hierin de factuur en de link naar IDeal (of welke betalingsmogelijkheid ook is gekozen). Om 16.00 beginnen wij met het controleren van de gegevens die ons systeem en de bank ons verstrekt; welke klanten hebben betaald voor de bestelling.
De nummers worden genoteerd en vervolgens worden de dozen met dezelfde nummers uit het magazijn gehaald. De pakbon wordt nog een keer snel nagekeken, er wordt een POST NL label aangemaakt en de doos wordt gesloten. De pakbon gaat in een aparte map en naast de kassa verzamelen we een stapel dozen voor Post NL.

Omdat dozen al zover ingepakt staan, kunnen wij vaak betalingen tot 17.15 verwerken. Dit kunnen we niet garanderen wegens mogelijke drukte in de winkel, zodoende houden we 16.00 aan als standaard.

Na 17.15 ( of soms later) worden de pakketten meegegeven met Post NL. We hebben inmiddels de ruimte gekregen tot 18.15, want ons op drukke dagen de gelegenheid geeft tot nog veel last minute betalingen weg te sturen.

Zodra een pakket bij ons het magazijn verlaat, krijg je vervolgens automatisch een e-mail met hierin de trackingcode van de bestelling. Je kunt dan na 21.00 vaak precies zien hoe laat de postbode het pakket komt afleveren, binnen een tijdsperiode van vaak ongeveer 2 uur.


Zo ziet het bestellingsproces er bij Scrapdelight dus uit. Het is indien je voor de eerste keer besteld misschien even verwarrend, maar we krijgen er veel positieve reacties op.
Op het moment dat je namelijk de factuur krijgt, weet je precies wat je de dag er na kunt verwachten.

Mensen vragen nog wel eens waarom wij onder de €15,00 een lage bestellingstoeslag hanteren en waarom wij geen brievenbuspost optie bieden.
Dit willen we hieronder ook nog even toelichten:

Brievenbuspost:
Brievenbuspost is wel degelijk een optie bij Scrapdelight, alleen niet standaard. Wij kunnen namelijk niet controleren of een bestelling is aangekomen, zoals wij dat wel kunnen met een tracking op pakketpost.
Daarom kunnen wij alleen uitsturen met brievenbuspost zodra de klant ons toestemming hiervoor heeft gegeven via de opmerkingen in het orderproces en aangeeft op de hoogte te zijn van het eigen risico.
De prijs van brievenbuspost gaat met de prijs van postzegels mee en is op augustus 2013 vastgesteld op €3,00 per bestelling.


Lage bestellingstoeslag:
De lage bestellingstoeslag brengen wij alleen in rekening als klanten onder de 15 euro veel kleine producten bestellen, zoals 20 vellen papier uit verschillende lijnen. Dit doen we omdat we veel kosten hebben aan het verzamelen van zo'n order; het kost vaak meer tijd dan orders waar minder producten op staan. Op papier en zulke lage bedragen, hebben wij niet de marge om bovenstaand orderproces zonder verlies uit te voeren. De €2,50 kosten zijn dan ook zodat wij wel de service kunnen bieden zoals andere orders dat van ons gewend zijn.
Indien je een lijm of enkele producten besteld die wij snel kunnen verzamelen, zul je vaak zien dat wij de kosten aanpassen naar normale pakketpost €6,75.


Ik hoop dat deze informatie meer duidelijkheid geeft over het bestelproces van Scrapdelight.

Indien er nog vragen over zijn, horen we het graag.





* * * * * 

Scrapdelight Scrapbookwinkel
de Liesbosch 82e
3439 LC Nieuwegein
030-2800010


Volg ons op:


     




Retailer van o.a.
7 Dots Studio, Prima Marketing, My Mind's Eye, Tim Holtz, Basic Grey, Simple Stories, We R Memory Keepers, Project Life Becky Higgins, Cosmo Cricket, Ranger, Liquitex, Montana, Donna Downey, Christy Tomlinson, Pink Paislee en meer.

www.scrapdelight.nl







-

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen