vrijdag 11 maart 2011

Stap voor stap techniek

Vandaag aan mij de eer om jullie een techniek te laten zien. Nu is het alleen zo dat ik niet weet hoe deze techniek heet:) Maar goed, foto's zeggen meer dan woorden dus gaan we van start!

Neem een vel designpapier met niet te donkere kleuren en een printje dat je leuk vindt. Stempel hierop met Versamark.

Bestrooi het met doorzichtige embossingpoeder en verhit het met de heattool. Laat het even afkoelen en ga daarna met inkt - in mijn geval Distress Ink - over het hele vel. Op de plekken waar je gestempeld hebt blijft het de oorspronkelijke kleur, de rest krijgt de kleur van je inkt.


Hierna kun je met Stazon verder stempels aanbrengen. Stazon stempelt gewoon over het geemboste heen.


Je kunt je kaart verder afmaken met wat jij leuk vindt! Natuurlijk kun je deze techniek ook heel goed gebruiken op een layout! Mijn kaartje ziet er zo uit:






Veel plezier met deze techniek, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

groetjes Wilma

3 opmerkingen:

  1. Een gaaf kaartje, Wilma!
    De techniek zou ik best eens willen toepassen, maar ik heb geen heattool ect. Gelukkig ben ik binnenkort jarig (:
    Mooi gemaakt in ieder geval!
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dit 'resist' heet. Op de plek van de embossingpoeder pakt de inkt niet. Mooie voorbeelden heb je ermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen