woensdag 21 april 2010

Technieken week; project #3 letters op een andere manier.

En het is alweer tijd voor de derde techniek.




Vandaag: Thomas




Gemaakt door Corina van Holstein



Techniek van de letters "THOMAS" is niet nieuw en zeker niet zelf bedacht, maar waarschijnlijk nog onbekend genoeg voor de meesten.
Gaat als volgt: de maat van de vierkantjes aanpassen aan de grootte van de Rubon letters, en het binnenste vierkantje iets kleiner maken dan de buitenste. Soort nestabilities!
De twee blokjes op elkaar plaatsen en voorzichtig de RubOn erop krassen.
Met scherp mesje langs de randen van het kleinste vierkantje snijden, zodat de rubon los komt van het onderste vierkantje.Gebruik foam tape om het kleinste blokje op de grote te plakken, en je krijgt een grappig 3D effect, een stuk van de letter komt nl. wat los te liggen van de achtergond.
De journaling heb ik in Word gemaakt, lettertype BookmanOldStyle en vervolgens met de optie -Kaders Insluiten-, om elke letter een blokje gemaakt. Zo boots ik een beetje de welbekende letterstikkertjes na.



Gebruikt: Papier: MME - Signature Life - Our Boy & Lil CowpokeMME - BellaBella - French fleamarket RubOns:MME - Laundry LineMME - Bohemia - Backyard lettersFancyPants - Truely Madly DeeplyStempel:MME - Star - Laundry LineLint:MME - Laundry LineThickers: AC - NutmegDiversen: Cirkelponsen, geschuurd bliklipje, foamtape en distress inkt Vintage Foto.


Veel plezier ermee.
Morgen weer een nieuwe techniek! dus hou het blog in de gaten!


Groetjes Tamara

7 opmerkingen:

  1. Wow... wat een mooie layout Corina! En die techniek is gaaf... ga ik een keer doen!!! (moet toch maar eens aan de rub-ons, geloof ik ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie lo Corina en wat een leuke techniek zo met die rub ons. Ik vind dat 3d effect erg leuk. groetjes irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooi l.o. en je kan wel zien dat dat een zoon van je is

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wederom een hele mooie, Corina !
    En.., ik heb een gedeelte van de techniek al gebruikt (wink).

    Groetjes, Natasja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die is prachtig.
    Ik kan alleen de optie kaders insluiten in word op mijn computer niet vinden :)

    groetjes,
    Dithny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige LO (in het echt nog veel mooier) en leuke techniek. Ik kende deze nog niet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen