dinsdag 20 april 2010

Technieken week; project #2 zelf je achtergrond maken.

En het is alweer tijd voor de tweede techniek.


Vandaag: Friends

Gemaakt door Janine Soepenberg





Maak je eigen achtergrond papier met kraft, acrylverf, 2 kleuren glimmermist, distressinkt, nestabilities, zwarte stazon en stempels.
Met een grote sponskwast heb ik eerst een gedeelte van het papier bewerkt met witte acrylverf. Toen dit droog was heb ik een aantal nestabilities kris kras over het vel verspreid (deze dienen als mask voor de glimmermist).

Daarna heb ik met de bruine glimmermist gesprayed op het vel van een afstand van ongeveer 30 cm zodat het er licht opgesprayed komt.

Vervolgens heb ik met de roze glimmermist gepakt hier en daar op een afstand van 15 cm gesprayed.
Toen heb ik voorzichtig de nestabilities eraf gehaald en heb ik het vel laten drogen.

Later heb ik de randen nog gedistressed met distress inkt en heb ik nog een paar stempels gezet met zwarte stazon inkt.
En tadaaa.... een layout met minimaal desingpapier en je eigen achtergrond!






Gebruikte materialen; kraft cardstock, witte acrylverf, bruine en roze glimmermist, distress inkt walnut stain, zwarte stazon, nestabilities om mee te masken, stempels, dessinpapier van october aternoon, bladzijden uit een oud boek, naaimachine, knoopjes, tickets, metalen ster van tag maker, borderpunch, nietmachine, bloem van prima marketing, bindtouw, brad en 2 sheerklokjes van maya road.


 
Veel plezier ermee.
Morgen weer een andere techniek! Dus hou het blog in de gaten!


Groetjes Tamara


4 opmerkingen:

  1. WoW !! Dit geeft toch wel weer aan dat ik veel te weinig gebruik maak van mijn verschillende verfmaterialen.....
    Super gaaf, Janine !! Een goed inspiratie om er toch weer mee aan de slag te gaan.

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is ook al zo gaaf geworden!!
    Leuk om te zien hoe je alles gebruikt in plaats van de normale gebruiksaanwijzing.

    Super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh die is mooi geworden. Ik heb op het moment een beetje een scrap blokkade, maar ik hoop dat ik weer inspiratie krijg door deze technieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, mooi, mooi! Alles past toch weer bij elkaar, hoe doe je dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen