woensdag 8 augustus 2012

Wednesday Card day!

Goedemorgen allemaal!

Woensdag, dus tijd voor een kaartje.
Vandaag een vlaggenlijn-kaartje voor een man.
Mijn zwager is vandaag jarig en ik hoop dat hij dit kaartje leuk vindt.



Het kaartje is gemaakt met de lijn Fresh van Authentique.

Ik heb de vlaggetjes bewerkt met verschillende technieken.
Alle vlaggetjes hebben een randje van glass glitter om het lekker op te laten vallen.


Het schubbenmotief op dit vlaggetje heb ik benadrukt door het te bewerken met glossy accents en aan de bovenkant met stickles. Om nog een beetje contrast te geven aan het vlaggetje heb ik WOW glitter embossing poeder in de glossy gestrooid, maar het niet laten smelten.

Het medaillon heb ik zelf gemaakt met lichtgewicht klei in een gietmalletje en bewerkt met twee verschillende parelpennen.


Het chipboard frame op dit vlaggetje heb ik eerst gekleurd met Distress inkt, opgebracht met een babydoekje en vervolgens heb ik er Wow embossingpoeder in de kleur Clear pearlescent white overheen gestrooid en het laten smelten, maar niet volledig laten uitvloeien, waardoor je een druppeltjeseffect krijgt.



Het chipboard feesthoedje heb ik eerst beplakt met papier. Nadat het iets aangedroogd is, heb ik er met een babydoekje overheen gewreven (voorzichtig, want anders beschadig je het papier). Daarna heb ik met mijn nagel de randjes wat ruw gemaakt, om het een distress effect te geven.


Gebruikte materialen:
Maya Road chipboard vormpjes (niet in de online winkel, maar wel in de winkel in Nieuwegein)
Çreall do lightweight clay
My paper world paperpennen (pastelblauw en ijswit)
nietjes


 Bedankt voor je bezoek en een hele fijne dag!




1 opmerking:

  1. ooohhh wat een leuk idee!!!
    bedankt voor het delen!!!

    groetjes Anja Nieuwlaat

    BeantwoordenVerwijderen