woensdag 1 december 2010

My Hero & La nostra storia d'Amore

Hoe druk het ook is, ik probeer toch minimaal 1x per 2 weken een moment in te plannen om te scrappen. Ik merk ook dat ik erg onrustig kan worden als ik een tijdje niet gescrapt heb. Soms kan het gewoon echt niet anders, vooral met beurzen. Maar in een "normale" week zet ik heel bewust een streep door mijn avondprogramma heen. Een avond geen afspraken, geen verplichtingen! Het liefst elke week, maar zeker 1 keer in de 2 weken.

" Of ik niet potjes tijd te koop heb" is een vraag die ik van veel klanten krijg. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat een dag nu eenmaal 24 uur heeft en hoe laag of hoog ik ook spring, meer dan 24 uur zal er niet komen. En dus... je tijd zo effiecient mogelijk indelen is nu mijn antwoord. Het is keuzes maken :o)
 Voor mij betekent dit: een streep door de agenda op de avond dat ik wil scrappen.

Voor mij betekent dit: direct na het eten met een grote kan thee richting mijn scrapkamer, waar een klein tv'tje staat. Als ik dan echt per se iets wil zien, dan kan dit natuurlijk ook TERWIJL ik scrap ;o)

Want ook als je even geen mojo voelt, er zijn genoeg magazines en er is genoeg te zien op internet. En zelfs als dit niet helpt, begin ik met het uitzoeken van papier. Negen van de tien keer voel ik dan automatisch wel inspiratie opkomen.


Maar dit weekend was het nog makkelijker: het designteam van Scrapdelight kwam bij elkaar voor een vergadering en vervolgens zijn we gaan scrappen. Zaterdagavond en zondag heb ik dus de gelegenheid gehad om alleen maar bezig te zijn met mijn hobby.

Met als gevolg: zowaar 2 layouts!

Heerlijk, om layouts van afgelopen zomer te maken. Met foto's waar we nog in zomerkleding lopen en waar we moeite hadden met de 42 graden zonder wind. Toen vond ik het soms wat lastig, nu denk ik er maar al te graag aan terug! Vanmorgen was het - 6 graden toen ik het huis verliet. Geef mij die 42 graden dan maar weer ;o)



Project 1: My Hero, My Love


Dat het niet makkelijk is om met een startende ondernemer samen te leven, dat mag duidelijk zijn. Werkweken van 80 uur zijn inmiddels normaal geworden en er blijft niet heel veel vrije tijd over. Mijn vriend Erik, met wie ik al bijna 7 jaar samen ben, is mijn echte steun en toeverlaat en hoewel ik een ramp kan zijn om mee samen te leven, is hij er altijd.
En tot nu heeft hij naast zijn 2de master en bijbaan ervoor gezorgd dat ons huishouden draaide terwijl ik aan het werk was. Ik kon thuis aanschuiven in een schoongemaakt huis, waar mijn warme maaltijd klaar stond.
Het enige wat ik moest doen was de was, maar zelfs dat heeft hij sinds enkele weken overgenomen.

Dit gaat binnenkort wel veranderen; gisteren is Erik voor zijn 2de universitaire opleiding geslaagd en gaat hij vanaf januari ook voor zich zelf beginnen.
 Ik vind het zo knap dat hij nu in 2,5 jaar 2 masters heeft afgerond. Ik zie het mezelf in ieder geval niet doen.

Erik is dan ook terecht mijn held en grote liefde :o)















details:








Gebruikte materialen

papier: Kraft cardstock Bazzill en MME Lost & Found - Union Square
embellishments:
Thickers American Crafts
Brads MME Lost & Found (met design), Brads van Making Memories (metalen) en Doodlebug (bruine in anchors)
ZvA Creative crystal swirl
Blaadjes Prima marketing, gekleurd met Glimmer Glam Dirty Martini
diverse kantjes en lintjes
Muzieksheet rub-ons van Glitz
Melissa Frances frames
Glitter stenen MME Lush, roze parels Prima Marketing E-line
Overige parels: My Paper World perlen pennen brons en roze.
Glittersteen van Pink Paislee/House of 3
Slothangwerk: chipboard gestanst met stans van Sizzix, Tim Holtz

Overige embellishments van diverse fabrikanten, niet meer te koop. Rub-ons forever zijn ook uit het assortiment.




Project 2: La nostra storia d'Amore

Afgelopen zomer zijn Erik en ik samen naar Italie geweest. We hebben 2 weken Rome en omstreken verkend en genoten van de tijd samen. Ons plan was om 4 weken te gaan rondreizen in China, maar door Erik zijn scriptie en vooral Scrapdelight konden we geen 4 aaneengesloten weken vinden. En dan heb ik natuurlijk wel wat goed te maken ;o) Dus geen zomer CHA voor mij en 2 weken minimaal contact over Scrapdelight.
En ik moet toegeven, we hebben echt genoten! Twee weken cultuur snuiven, veel foto's maken en vooral veel tijd voor elkaar.

Mijn Italie foto's wil ik deels gaan scrappen, en als aandenken uiteraard dan ook met Italiaanse titels.
La nostra storia d'amore is vrijvertaald ons liefdesverhaal.

Dat vond ik wel een mooie titel voor onze foto's, gezien we maar zelden samen op de foto staan






















Details:















Gebruikte Materialen:

papier: Bazzill kraft cardstock en MMY Lost & Foud papier.
Flowers: Prima Marketing
knopen: Autumn Leaves
Swirls en frames Melissa Frances
sleutel en slot: Stans Sizzix, Tim Holtz
titel d'amore van American Craft thickers
rub-ons la nosta = American crafts en storia = Making Memories
Parels: E-line Prima Marketing
en My paper world paper pen
Maya Road bling stenen aan een clipje van Making Memories
Stempel achtergrond is van La Blanche en de stempel met vrouwen is van Hero Arts
ZvA Creative swirl
Bloemenstem is van ScrapFX, bewerkt met Ranger Distress inkt en bijpassende stickles
Bloemblaadjes van Prima Marketing en bewerkt met Glimmer Glam dirty Martini
Diverse kantjes en lintjes, en overige embellishments van diverse fabrikanten ( niet meer te koop).





Kortom, ik heb mijn best gedaan dit weekend!

En gezien het koude weer, zal ik deze week nog meer avonden al scrappend door gaan brengen.
Ik hoop dat jullie ook een gaatje vinden om lekker aan de slag te gaan.

Bedankt voor het kijken weer en tot snel


Michelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten